ElbilElbil Frederiksberg Forsyning

Elbiler skal levere strøm til stand på Paris Motor Show

29. september 2016

Verdens mest solgte elbil, Nissan LEAF, skal demonstrere Vehicle-to-Grid-teknologi (V2G) på en af verdens største bilmesser.

BiomasseBillund Energi

Silotænkning spænder ben for nye energiløsninger

29. september 2016

Et nyt multienergianlæg i Billund har sat Danmark på landkortet. Men det ville kunne endnu mere, hvis det ikke var for silotænkning i energilovgivningen. Regeringens nye forsyningsstrategi bør være afsæt til at rive væggene i siloerne ned mellem energiarterne for at skabe nye løsninger, opfordrer Branchefællesskab for Intelligent Energi.

ElbilElbus

Kom med på tur med Københavns nye elbus

29. september 2016

Energi.dk drog på tur med en af Københavns nye elbusser. Kom med på rejsen og hør, hvordan passagerne har taget imod busserne med antenner på taget.

ArrangementEnergipolitisk konference 2016

Sidste chance: Energipolitisk Konference 2016 tæt på fuldt booket

28. september 2016

Hvis du vil være med, når ledende erhvervsrepræsentanter, eksperter og politikere debatterer hvordan energi- og erhvervspolitik kan gå hånd i hånd, skal du sikre dig en plads på Energipolitisk Konference nu. Der er kun få pladser tilbage til konferencen, der finder sted 6. oktober.

Intelligent Energi

Fremtidens energiforsyning bryder siloer ned

27. september 2016

Fjernvarme, energibesparelser og varmepumper er tre væsentlige ingredienser i et fremtidigt fossilfrit energisystem. Sådan lyder det fra en af de forskere, der i to dage skal diskutere fremtidens energiforsyning i Aalborg. Vigtigt at tænke på tværs af forsyningsarterne og få brugt den stadigt grønnere strøm i opvarmningen, lyder det fra Dansk Energi.

25okt

Bestyrelsens ansvar og opgaver

Det er på én gang spændende og udfordrende at være bestyrelsesmedlem. Ethvert bestyrelsesmedlem har ansvar for, hvad selskabet gør og kan blive stillet til ansvar, hvis der er problemer. Det er derfor vigtigt, at alle bestyrelsens medlemmer kender deres pligter og bidrager aktivt til bestyrelsens arbejde og løsningen af den fælles opgave.