EUEuropa

Europa geares til et samlet elmarked

2. december 2016

EU-Kommissionens vinterpakke indeholder en lang række forslag, der vil få afgørende betydning for elmarkedet i fremtiden. Kodeordet er konkurrence og udbud over grænser – og det vil komme forbrugerne til gode.

FibernetKabelgravearbejde

1.400 fynske husstande kan få fibernet uden om statens bredbåndspulje

2. december 2016

Nordfyns Kommune har offentliggjort, at seks nordfynske bredbåndsprojekter nu etableres uden støtte fra bredbåndspuljen, selvom det ellers var planlagt, at husstandene skulle søge tilskud. 90 lokale bredbåndsambassadører har skabt opbakning til udrulning af fibernet, som dermed kan ske på markedsvilkår.

Energiforligskredsen udvidet med Liberal Alliance

2. december 2016

Liberal Alliance er blevet regeringsparti og i samme ombæring en del af forligskredsen bag energiforliget. Her vil partiet indgå konstruktivt, lyder det fra energiordfører Carsten Bach.

Dansk Energi opfordrer Forbrugerombudsmanden til at håndtere klager

1. december 2016

Kundeklager over misvisende markedsføring vokser hos Forbrugerombudsmanden. En lav kundetillid hæmmer den fair konkurrence på elmarkedet. Derfor opfordrer Dansk Energi i et brev, Forbrugerombudsmanden til at tage fat på klagerne.

Nye tal: Danmark har 15 år til at gøre 25 års arbejde

1. december 2016

30 procent af Danmarks energiforbrug var vedvarende i 2015, viser nye tal fra Energistyrelsen. Men skal målet fra regeringsgrundlaget om 50 procent i 2030 nås, kræver det en fokuseret indsats i alle sektorer.

18jan

Konflikthåndtering - hjælp til den svære samtale

Hvordan håndterer du kunder, som er meget vrede, ubehøvlede eller kede af det? Få hjælp til at håndtere konflikter og træn dig i de svære samtaler sammen med ligesindede i trygge omgivelser. Du får også mulighed for at træne dine gensvar sammen med en professionel skuespiller, som agerer den vrede kunde.

ArrangementBerlin Parlament

German and Danish Energy Transitions

Does "Energiewende" rhyme with "Grøn Omstilling"? Are our policies aligned? What are the latest German trends? Join us for a discussion on the future of energy in Germany and Denmark.

Arrangement

Ledelse af IT-sikkerhed i energisektoren

Fokus på IT-sikkerhed og IT-beredskab er vigtigere end nogensinde før. Branchen – primært netselskaberne, elproducenter og produktionsbalanceansvarlige – står i nær fremtid overfor at skulle leve op til nye myndighedskrav om IT-beredskab, risiko- og sårbarhedsvurderinger, leverandørstyring, awareness-tiltag med mere.